Školní řád

školní řád

Povinnosti žáků:
1.    Žáci dodržují všechny zásady slušného chování k učitelům, k provozním zaměstnancům a ke spolužákům a k návšěvníkům školy.
2.    Žáci vědomě nenarušují průběh vyučování. Při všech školních činnostech plně respektují pokyny pedagogů.
3.    Žáci se snaží vždy a všude svým chováním a jednáním dobře reprezentovat svoji školu.
4.    Žáci úmyslně nepoškozují majetek školy a spolužáků. Případné škody jsou povinni uhradit.
5.    Žáci 2. - 9. ročníku jsou povinni mít všechny své osobní věci u sebe nebo je ukládat do šatních skříněk. Žáci nenosí bezdůvodně do školy cenné předměty a větší peněžní částky. Pokud tyto nutně potřebují, musí si je uložit do přidělené šatní skříňky.
6.    Žákům je zakázáno držení, distribuce a zneužívání návykových látek v areálu školy.
7.    V průběhu vyučování mohou žáci opustit budovu školy jen se souhlasem vyučujícího.
9.   Žáci 2. stupně jsou povinni minimálně jednou týdně kontrolovat školní elektronickou komunikaci (školní elektronická pošta a školní chat MS Teams).
8.    Školní řád jsou žáci povinni dodržovat i na všech školních akcích pořádaných mimo budovu školy – výukové semináře, exkurze, sportovní kurzy.
Práva žáků:
1.    Volný pohyb po celé škole, být informován o veškerém dění ve škole.
2.    Možnost podílet se na tvorbě třídních pravidel.
3.    Možnost vyjádřit vhodnou formou své názory a připomínky k veškerému dění ve škole.
Povinnosti učitelů:
1.    Dodržovat zásadně partnerský vztah k žákům a k jejich rodičům, respektovat Úmluvu o právech dítěte.
2.    Při hodnocení a klasifikaci žáků se řídit „Pravidly pro hodnocení žáků“.
3.    Dodržovat Povinnosti pedagogických pracovníků školy.
Práva učitelů:
1.    Být informován o veškerém dění ve škole.
2.    Vyjádřit své názory ke všem problémům ve škole.
pravidla pro hodnocení žáků prvního stupně
  • Pro hodnocení žáků všech ročníků prvního stupně se používá slovní hodnocení. Toto slovní hodnocení je souhrnnou písemnou zpětnou vazbou o tom, co dítě zvládlo při osvojování konkrétních dovedností, vědomostí a návyků.
  • Slovní hodnocení poskytuje také informaci o cílech vzdělávání pro další období. 
  • Pro sebehodnocení žáků a pravidelné poskytování písemné zpětné vazby třídní učitelkou nebo dalšími vyučujícími se používají hodnotící listy. Ty obsahují výčet očekávaných znalostí a dovedností, místo pro vyjádření žáka a vyjádření vyučujícího.
  • Každému hodnocení musí závazně předcházet jasné a srozumitelné seznámení žáků s cíli vzdělávání a k nim náležejících kriterií hodnocení. Žáci mají právo vědět, v čem a proč budou vzděláváni a kdy, jakým způsobem a podle jakých pravidel budou v určité fázi vzdělávacího procesu hodnoceni.
  • Důležitým prvkem procesu učení je práce s chybou. Žáci mají právo udělat chybu s vědomím toho, že chybovat je normální, neboť je to nedílná součást procesu každého učení. Chyba a následná práce s ní je příležitostí ke zlepšení.
  • Žáci mají možnost navrhnout učiteli způsob, jakým prokážou zvládnutí dané látky.
  • Žáci mají právo při zjišťování jejich znalostí využít ve zcela mimořádných případech možnosti říct, že nejsou připraveni. Současně si s vyučujícím domluví náhradní termín.
  • V případě, že žáci nejsou s výsledkem prověřování svých znalostí spokojeni, mají právo domluvit si s vyučujícím u každého hodnocení jednu opravu.
  • Možnost opravy je umožňována pouze žákům, kteří při vyučování plní všechny své povinnosti.
  • Ve čtvrtém a pátém ročníku se při hodnocení souhrnnějších prací doplňuje slovní hodnocení procentovým vyjádřením úspěšnosti žáka v rozmezí 0% až 100%.
  • Stanovená pravidla pro hodnocení a klasifikaci žáků jsou zcela závazná pro všechny vyučující a musí být všemi vyučujícími dodržována.
  • Pokud žák/žákyně vykoná mimořádně významný čin, nebo vynikajícím způsobem reprezentuje školu, bude hodnocen/a stupněm "prospěl/a s vyznamenáním".
pravidla pro hodnocení žáků druhého stupně
  • Každému hodnocení musí závazně předcházet jasné a srozumitelné seznámení žáků s cíli vzdělávání a k nim náležejících kriterií hodnocení. Žáci mají právo vědět, v čem a proč budou vzděláváni a kdy, jakým způsobem a podle jakých pravidel budou v určité fázi vzdělávacího procesu hodnoceni.
  • Důležitým prvkem procesu učení je práce s chybou. Žáci mají právo udělat chybu s vědomím toho, že chybovat je normální, neboť je to nedílná součást procesu každého učení. Chyba a následná práce s ní je příležitostí ke zlepšení.
  • Žáci mají možnost navrhnout učiteli způsob, jakým prokážou zvládnutí dané látky.
  • Žáci mají právo při zjišťování jejich znalostí využít ve zcela mimořádných případech možnosti říct, že nejsou připraveni. Současně si s vyučujícím domluví náhradní termín.
  • V případě, že žáci nejsou s výsledkem prověřování svých znalostí spokojeni, mají právo domluvit si s vyučujícím u každého hodnocení jednu opravu.
  • Možnost opravy je umožňována pouze žákům, kteří při vyučování plní všechny své povinnosti.
  • Pokud při opravě dosáhnou žáci lepšího výsledku, započítává se jim do celkové klasifikace pouze tato lepší známka.
  • Na konci každého pololetí je žákovi vydáno Hodnocení přístupu ke vzdělávánía chování, které je přílohou Vysvědčení.
Rozdělení písemných prací a jejich podíl na hodnocení žáka
  • kontrolní písemné práce - ověřují zvládnutí právě jednoho probíraného jevu nebo tématu
  • dílčí písemné práce - ověřují míru zvládnutí více probíraných jevů, nebo témat
  • souhrnné písemné práce - ověřují míru zvládnutí celého tematického celku v souvislostech

Dílčí a souhrnné písemné práce jsou vyučující povinni zapsat do Přehledu písemných prací na třídní nástěnce, nebo ve sdíleném třídním online kalendáři minimálně s týdenním předstihem.

V jeden den mohou žáci jedné třídy psát maximálně dvě dílčí písemné práce, nebo jednu souhrnnou písemnou práci. Počet kontrolních prací v jednom dni není omezen.

Jednotná klasifikační stupnice
výborný                                       100 %               -           90 %      
chvalitebný                                   89 %               -            75 %
dobrý                                            74 %               -            60 %
dostatečný                                    59 %               -             30 %
nedostatečný                                29 %               -               0 %
  • Tato stupnice slouží ke klasifikaci písemných prací, ústního ověření znalostí a celkovému hodnocení žáka na koncích pololetí.
  • Stanovená pravidla pro hodnocení a klasifikaci žáků jsou zcela závazná pro všechny vyučující a musí být všemi vyučujícími dodržována.