Školní poradenské pracoviště
Ve škole působí školní poradenské pracoviště, které je tvořeno výchovným poradcem, školním speciálním pedagogem a metodikem prevence. Poradenské pracoviště se zabývá depistážní, diagnostikou, metodickou, reedukační i poradenskou činností. Speciální pedagog, metodik prevence i výchovný poradce úzce spolupracují s učiteli, asistenty pedagoga, rodiči i dalšími odborníky z oblasti psychologie a psychiatrie.
Žákům je nabízena podpora v podobě široké nabídky služeb školního poradenského pracoviště.
Nabídka služeb školního speciálního pedagoga:
Depistážní činnost – vyhledávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich zařazení
do speciálně pedagogické péče, spolupráce při zápisu do 1. ročníku základního vzdělávání.
Diagnostická činnost – diagnostika speciálních vzdělávacích potřeb žáka (shromažďování údajů o žákovi, anamnéza), analýza získaných údajů a jejich vyhodnocení.
- Diagnostika školní zralosti žáků (standardizovaný test).
- Diagnostika matematických schopností a dovedností 1.–4. ročník (standardizovaný test).
- Diagnostika schopností a dovedností v oblasti čtení a psaní 1.-4. ročník (standardizovaný test).
- Orientační diagnostika čtení a psaní 5.–9. ročník.
- Diagnostika oblasti zrakového, sluchového a prostorového vnímání.
- Zkouška laterality a jiné diagnostické materiály.
Intervenční činnost – individuální či skupinová práce s žáky, participace na vytvoření
a naplňování individuálního vzdělávacího plánu žáka, úprava školního prostředí, zajištění speciálních pomůcek a didaktických materiálů, průběžné vyhodnocování činnosti, konzultace se zákonnými zástupci, pedagogy i dalšími odborníky.
Metodická a koordinační činnost – koordinace speciálně pedagogických poradenských služeb ve škole, spolupráce se školskými poradenskými zařízeními, metodická podpora pedagogů (specifika výuky žáků, návrhy metod a forem práce využívání speciálních pomůcek a didaktických materiálů), koordinace a metodická podpora asistentů pedagoga ve škole, dokumentace případů.
Specializované programy s metodickým vedením speciálním pedagogem:
- KUPOZ (program pro rozvoj pozornosti pro děti ve věku 8 až 12 let).
- MALÝ ROPRATEM (program pro rozvoj pracovního tempa).
- ROPRATEM (program pro rozvoj pracovního tempa).
- Rehabilitační program pro rozvoj grafomotorických schopností a dovedností.
- Rozvoj deficitu dílčích funkcí podle B. Sindelar.
- PAMIS (program ke stimulaci pozornosti a paměti s využitím kognitivního učení).
- Grafomotorický kroužek.
KONZULTAČNÍ HODINY |
||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||
Konzultace i diagnostické setkání je možné uskutečnit kdykoliv po předchozí domluvě telefonicky či emailem. Pracoviště školního speciálního pedagoga se nachází v budově školy na konci chodby u jídelny.
|